Menedżerze, czy w rozmowie z pracownikiem słyszysz?
- Sprawdźmy prognozy
 - Umiem to sobie wyobrazić
 - Przełamy status quo w tym temacie
 
A dodatkowo obserwujesz, że pracownik:
- Używa wyobraźni, by nakreśli wizję jutro
 - Potrafi zobaczyć coś w bardzo odległej przyszłości
 - Tworzy prognozy/przewidywania
 - Kwestionuje status quo, by wygenerować nowe, wyprzedzające konkurencję rozwiązanie
 - Śledzi trendy
 - Jest bardzo zorientowany na przyszłość
 - Inspiruje innych do zmian i wyjście poza schemat
 - Jest bardzo kreatywny
 
Oznacza, że jednym z talentów pracownika jest: WIZJONER
3 wskazówki menedżerskie dla Ciebie, aby pracownik z talentem WIZJONER w Twoim zespole był skuteczny, zaangażowany i czuł satysfakcję.
- Stwarzaj okazję do rozmawiania o przyszłości, szczególnie tej odległej
 - Angażuj pracownika z tym talentem w aktywności związane z przewidywaniem, śledzeniem trendów i twórz przestrzeń do przekładania wniosków z nich płynących na konkretne działania
 - Doceniaj postawę kwestionowania rzeczywistości i pytań „dlaczego”
 
Mam 3 kluczowe obserwacje w pracy z osobami talentem WIZJONER:
- Czasem tworzone przez niego wizje są ucieczką od rzeczywistości i potrafi wpaść w „bujanie w obłokach”
 - Niekiedy ma kłopot z komunikacją odległej przyszłości/odległej wizji/swoich prognoz i przewidywań.
 - Szybko frustruje się i „zamyka”, gdy inni nie ekscytują się jego wizją.
 
Co możesz z tym zrobić ?
- Stwórz pracownikowi możliwość uczestniczenia w szkoleniach dotyczących wizualizowania swojego toku myślenia, typu mapa myśli, visual thinking.
 - Zachęcaj pracownika do podnoszenia kwalifikacji z zakresu śledzenia trendów „trend watcher” i komunikowania wniosków z nich płynących (dobór argumentów do określonych grup docelowych).
 - Zachęcaj pracownika do trybu komunikacji: ponieważ dziś …..dlatego potrzebujemy być tam…..
 - Doceniaj wartość jaką wnosi pracownik z tym talentem – zmniejsza napięcie emocjonalne u ludzi- duża część z nas ma obawy związane z przyszłością i tym co przyniesie. Pracownik o tym talencie „przybliża” tą przyszłość.
 - Zachęcaj pracownika do zapisywania swoich pomysłów- jakie zostały wdrożone i komu pomogły- dzięki temu pracownik o tym talencie uczy się patrzeć na nie z perspektywy użyteczności i co na nią wpłynęło.
 - Rozmawiaj z pracownikiem o przyszłości, zapraszaj na spotkania o strategii, planowaniu przyszłości.
 - Obsadzaj pracownika w rolach, które będą wymagały krytycznego myślenia, zadawania „trudnych pytań”, roli „adwokata diabła”.